Hvordan skape innhold som engasjerer og konverterer

Slik skriver du annonser, rapporter, blogginnlegg og manus som SELGER

Pareto-prinsippet sier at 20% av innholdet på nett får 80% av visningene. Det lærte jeg på handelshøyskolen, men det er feil. I realiteten er det nærmere 5% av innholdet som får 95% av visningene.

Vet du hvorfor?

Fordi mesteparten av innholdet er kjedelig. Repetitivt, klisjéfylt og tørt.

Hemmeligheten bak å skape innhold som SELGER (uten å være irriterende)

Det første steget er enkelt: Slutt å skrive som en våt noodle. Få litt energi inn i teksten din. Beste måten å gjøre det på? Skriv som om du har en samtale med en god venn. Hold det ekte og naturlig. Akkurat som jeg gjør her.

Bruk knivskarpe kroker som fanger leseren

For å holde på leserens oppmerksomhet må du ha en krok som fanger dem og holder dem fast. Gi dem en grunn til å lese videre fra den ene setningen til den neste.

Ikke skriv klisjeer som: "Vi har 20 års erfaring og vi bryr oss om kundene våre." Det er kjedelig, og kjedelig selger ikke.

Gjør det til alt om DEM

Leseren er stjernen i showet. Ingen bryr seg om oss – de bryr seg om seg selv. Fokuser på hvordan innholdet ditt hjelper dem.

Unngå tøysprat

Sist, men ikke minst: Møt leserens skepsis rett på. Adresse innvendingene deres med empati og logikk.

Vi skal snakke om Call to Actions i neste artikkel, men nå er det tid for å jobbe!

Forrige
Forrige

Hvordan oppnå ‘Top of Mind’ Awareness i ditt marked

Neste
Neste

Effektive annonser: Én enkel endring