Hvordan oppnå ‘Top of Mind’ Awareness i ditt marked

Når du tenker på brus, hvilken merkevare kommer til tankene? Eller når du tenker på en søkemotor? Disse merkene er på toppen fordi de har oppnådd det vi kaller Top of Mind Awareness (TOMA) – de er de første vi tenker på i deres kategori.

Hvordan få din bedrift til å være først i tankene?
Når potensielle kunder i ditt område tenker på produktene eller tjenestene du tilbyr, vil du at de skal tenke på deg først. Hvordan får du dette til?

Fresh Interiør, bilder hos en kunde.

Bruk en CTA for å knuse konkurransen

En Call to Action (CTA) er den mest effektive måten å bygge TOMA på. Jeg har personlig erfaring med dette fra min tid i eiendomsbransjen, hvor jeg vant en nasjonal konkurranse ved å bruke en CTA i min pitch.

CTA gir kundene en klar handling å ta, som øker engasjementet og gjør dem mer sannsynlige til å huske deg.

Slik setter du opp en funnel for å fange kunder

Uansett hvilken tjeneste du tilbyr – enten det er regnskap, eiendom, eller juridiske tjenester – vil en CTA styrke markedsføringen din. Det kan være så enkelt som:

  • “Last ned vår gratis guide til [X]”

  • “Legg inn din e-post, og få våre beste tips til [Y]”

  • “Kontakt oss i dag for å få vite hvordan du kan løse [Z]”

Dette gir folk en grunn til å svare og engasjere seg.

Hvordan oppgradere markedsføringen din umiddelbart

En CTA tiltrekker både kunder som er klare til å kjøpe nå, og de som fortsatt vurderer det. Ved å bygge en liste med interesserte kunder skaper du markedsføringsverdi både for i dag og i fremtiden.

P.S.
Vil du vite hvordan vi kan implementere CTAs i din bedrift? Kontakt oss i dag for en uforpliktende prat om hvordan vi kan styrke markedsføringen din!

Forrige
Forrige

Gjør du denne feilen i markedsføring?

Neste
Neste

Hvordan skape innhold som engasjerer og konverterer