Tre enkle trinn for å lage et Rock Solid Offer (RSO)
Tre bokstaver som magisk skaffer deg flere kunder: RSO
Hvis du ikke allerede har sjekket ut artikkelen om hvorfor massemarkedsføring ikke fungerer for små bedrifter, bør du starte der. Stol på meg, det er verdt det.
Det viktigste du kan gjøre for å få markedsføringen din til å lønne seg, er å lage et RSO – et Rock Solid Offer. Her er hvordan du gjør det.
Den vanligste feilen når man lager et tilbud
La oss si at vi driver et markedsføringsbyrå og trenger et godt tilbud for å tiltrekke oss kunder. De fleste vil ende opp med noe som:
"Ring oss i dag for utmerket kundeservice og konkurransedyktige priser"
"Vi har 15 års erfaring og er eksperter på feltet"
"Vi har hjulpet over 100 kunder med deres annonser"
Dette er overalt. Problemet? Det er kjedelig. Det er generisk, det skiller seg ikke ut, og det fanger ikke kundenes interesse. Hvorfor? Fordi konkurrentene kan si akkurat det samme.
Første element i et RSO
Å løse problemet med "kjedelig" handler ikke om å lage spektakulære effekter som lasershow eller blinkende lys. Det handler om å tre inn i kundens verden og svare på de spørsmålene de allerede stiller seg selv.
For eksempel, hvis jeg trenger oljeskift på bilen, er ikke det mest interessante for meg prisen eller kvaliteten. Det jeg bryr meg om er: "Hvor lang tid tar dette?"
En mye bedre start for et tilbud ville være: "Bestill oljeskift på 15 minutter. Raskt og effektivt."
Det handler om å snakke til kundens behov og verden. Men det er bare ett element. Et solid RSO har vanligvis tre elementer, og vi har to til å dekke. De skal vi snakke om i neste artikkel.