Øk salget ved å forbedre hvordan du skriver
God skriving er den beste måten å tiltrekke seg oppmerksomhet, få flere kunder, vokse bedriften, vise at du er en ekspert, og utkonkurrere alle andre.
Å være en god skribent grenser nesten til å være en superkraft.
Men det er ett stort problem...
De fleste skriver fryktelig dårlig. Det er kjedelig. Langdrygt. Og får folk til å sovne. 😴
Og dette gjelder over hele verden, uavhengig av språk. Så hvorfor er det sånn?
Det kan være mange årsaker. Skolen har kanskje sviktet oss. Skriving er ikke det samme som å snakke. Og de fleste har aldri plukket opp de smarte triksene som kan gi liv til en hvilken som helst tekst.
Men grunnen er egentlig ikke så viktig. Det som betyr noe er hvordan du kan fikse det.
Hvordan fikse dårlig skriving for godt
I denne artikkelserien skal jeg dele de beste tipsene og triksene jeg bruker når jeg skriver alt fra artikler, blogginnlegg og videomanus til sosiale medieposter og mye mer. Det beste? Vi gjør det på en ikke-kjedelig måte.
Vi skal ikke snakke om kompliserte grammatikkregler. Dette handler om én ting: Hvordan skrive ord som selger.
La oss starte!
Hvordan få folk til å lese det du skriver
Første skritt er alltid å få folk til å faktisk lese det du har skrevet.
Tenk deg at du skriver verdens beste artikkel eller lager det mest overbevisende salgsargumentet... men det spiller ingen rolle hvis folk klikker seg bort før de i det hele tatt har kommet i gang.
Se for deg en avis. Massevis av tette linjer, nærmest presset sammen. Du ser på den siden, og hjernen din sier: "Puh, må vi virkelig pløye gjennom alt dette?"
Se nå på denne artikkelen du leser akkurat nå.
Den ser mye mer innbydende ut, gjør den ikke?
Det er fordi jeg har gjort det enkelt for deg å lese: Korte avsnitt. Enkle setninger. Ingen tunge faguttrykk eller eviglange setninger.
Kortform vs. langform innhold
Betyder det at alt innhold skal være lettfordøyelig? At du skal hakke det opp som babymat? Eller skrive som om du snakker til en treåring på sukkerhøytid?
Nei.
Men du må være bevisst på hvordan du formaterer innholdet ditt. Enten det er video, tekst eller lyd – målet er alltid det samme: Få leseren til å bli engasjert og holde interessen oppe.
Dette er bare begynnelsen. Det kommer mye mer.
P.S. Vil du vite hvordan vi kan få kundene dine til å henge ved skjermen, uten å klare å stoppe å lese innholdet ditt? 💡
Ta kontakt med vårt byrå i dag. Vi tar en prat om din markedsføring og hvordan vi kan gjøre det enda mer effektivt. Ingen forpliktelser – bare en god samtale.